Een pay-off en pitchtekst laten bedenken
Teksten schrijven, ook wel copywriting genoemd. Het is een vak, waarbij je op zoek gaat naar de juiste tone-of-voice voor jouw verhaal. Deze toon laat je aansluiten bij jouw doelgroep, kies je voor tutoyeren of houd je wat meer afstand? Keuzes die belangrijk zijn omdat je jouw boodschap zo goed mogelijk aan wilt laten komen bij jouw doelgroep. Vakjargon? Laat zien dat je kennishebber bent in jouw vakgebied, maar het is wel belangrijk dat jouw doelgroep je nog kan volgen.
Krachtige pitchtekst
In jouw pitch vertel je kort en bondig wat je doet en voor wie je dat doet. Als je het goed doet, is er ook nog ruimte om kort te vertellen hoe je dat dan doet. Jouw kracht, je onderscheidende vermogen, jouw bestaansrecht, komt hierin naar voren. Niet met al teveel details, maar heel kort en vooral heel krachtig. Door dit stukje tekst wordt jouw doelgroep getriggerd: bij deze club moet ik zijn!
Pay-off of slogan
Soms heb je een bedrijfsnaam waaruit niet direct blijkt wat je doet of wat jouw onderscheidend vermogen is. Een slogan of pay-off kan dan uitkomst bieden. Ga dan verder dan Betrouwbaar, Betrokken, Beter. Want over het algemeen zal ieder bedrijf dit van zichzelf vinden. Ga op zoek naar jouw kracht, dan komt die slogan vanzelf.
En, wat is jouw KIK? Vertel ’t ons!
Vindbaarheid is afhankelijk van woorden
Jouw doelgroep heeft een bepaalde manier van zoeken. Dit kan een bepaald woord zijn wat ze in de zoekmachine invoeren, of juist een aantal woorden achter elkaar. Door niet alleen uit te zoeken op welke manier jouw doelgroep zoekt, maar daar ook je teksten op aan te laten sluiten, ga je jouw doelgroep bereiken.
En als jouw doelgroep dan op jouw pagina ook nog de informatie vindt waar hij naar op zoek was, dan heb je goud in handen.
En, wat is jouw KIK?
Neem contact op, vinden we leuk!