Een unieke beeldtaal

Beeldtaal, de enige taal waarin geen woord voorkomt. Maar wanneer je precies de juiste beelden gebruikt, zorg je dat het je hele verhaal vertelt. En daarmee geef je je huisstijl meer lading.

Wanneer je foto’s gebruikt die aansluiten bij jouw huisstijl zal je zien dat dit je herkenbaarheid vergroot. Bovendien vergroot het je naamsbekendheid doordat men eerder de link legt met jouw bedrijf.

En, wat is jouw KIK? Vertel ’t ons!

splet99 krog

Ga je voor échte foto’s of stockfoto’s?

Staat voor jou de mens centraal? Dan is het een logische keuze dat je ook in je beeldtaal mensen laat zien. Pas een zwart-wit beeld beter bij jouw huisstijl of vraagt jouw doelgroep om kleur? Deze bepalingen zijn van belang bij de ontwikkeling van de beeldtaal en gelden als uitgangspunten voor de briefing van de fotograaf.

Het gaat wel wat verder dan de foto’s van het pand en het team. Je kunt denken aan het fotograferen van de oplossingen die je biedt of het resultaat dat je bereikt. Laat die gouden bergen zien!

En is dat niet mogelijk? Kies dan voor stockfoto’s die je rechtenvrij mag gebruiken. We selecteren dan de meest geschikte foto’s, kopen ze aan en bewerken ze. Door deze laatste stap ook goed te doen, zorgen we ervoor dat ze toch nog eigen worden.

Tenslotte denken we vast na over het formaat. Misschien heb je nu wel genoeg aan een afbeelding voor social media, maar misschien komt hij later nog wel groot op de achtergrond van een beurswand. Door van tevoren goed na te denken, komen we achteraf niet voor verrassingen te staan.

Wanneer we de beeldtaal ontwikkeld hebben, slaan we deze op in een beeldbank. Op die manier hebben we altijd beelden die geschikt zijn paraat staan om je middelen te ontwikkelen.

Markt 88
4701 PJ Roosendaal

info@kikmc.nl

KvK: 61591262

En, wat is jouw KIK?

Neem contact op, vinden we leuk!

5 + 1 =