Achtergrond
De oprichter van kledinglijn TruckInn93 is Johannes Snoek en heeft zijn carrière in de vrachtwagens. Hij is begonnen als een truckwashmedewerker, maar is al enkele jaren de trotste eigenaar van TruckwashGroup1, dé vrachtautowasstraat in Roosendaal en Rilland. Johannes kent zijn doelgroep dus als geen ander. Truckers zijn vaak trotste mannen en vrouwen met een enorme passie voor hun vak.
Johannes wilde graag een kledinglijn starten voor deze doelgroep.
Contactpersoon: Sylvia Maas
Wil je meer weten over deze projecten? Neem gerust contact met me op!
“Je kunt het zo gek niet bedenken of ze doen hun best voor je!”
Johannes Snoek
Een concept met een verhaal
We hebben een concept bedacht, een naam incl. een stukje storytelling. De Truck inn is in 1940 ontstaan als een betrouwbare bron om diesel te tanken, omdat niet elke benzinepomp dit beschikbaar had. Dit groeide al snel uit tot een plaats waar de veelal grote trucks konden tanken, parkeren, eten, douchen, wassen, slapen en in sommige staten werden er zelfs mini casino’s gebouwd om te pokeren.
De passie die truckers hebben, wil Truckinn 93 doorvoeren naar een eigen kledinglijn. Truckinn 93 biedt een kledinglijn met een vintage feel, gedrukt op goede, maar betaalbare kwaliteit kleding. Truckinn 93 (geboortejaar van oprichter Johannes Snoek) richt zich voornamelijk op de trucker, maar het mag natuurlijk door iedereen gedragen worden.
Aan een naam en verhaal, koppelen we vervolgens een logo. Een strak, duidelijk logo in vintage stijl. We gebruiken in het logo geen kleuren, zodat we in de prints en op de website los kunnen gaan hiermee. Zo is het logo nog wel toepasbaar op elke uiting.
We maken gebruik van gave, stoere beelden van trucks en truckers. Deze beelden kunnen we uiteindelijk zelf een vintage look geven, om de beleving goed over te brengen. Ook kiezen we bewust voor retro trucks in plaats van de moderne trucks van nu.
Website ontwerp
Voor het ontwerp van de website benadrukken we de vintage look and feel door het lettertype in het logo, de grote koppen tekst en door gebruik te maken van de bewerkte beelden.
Kledinglijn
En natuurlijk hebben we ook de kleding zelf ontworpen, shirts, caps en hoodies.
Bekendheid krijgen
En dan staat de basis en zijn we gaan communiceren naar de doelgroep. Dit hebben we gedaan met een LED scherm langs de snelweg, flyers, Facebook advertenties. Ook stimuleren we klanten terug te komen met een kortingskaart.
En, wat is jouw KIK?
Neem contact op, vinden we leuk!