Achtergrond
Toen Cable Partners contact zocht met KIK gaven ze aan dat hun uitstraling niet meer bij ze past. Mede door de combinatie met Dynamic, is het voor een buitenstaander niet altijd duidelijk waar ze Cable Partners voor nodig hebben. Daar waar de naamsbekendheid van Cable Partners niet slecht is, is Dynamic vrijwel onbekend.
In het marketing- en communicatieplan staat de focus op de klant en zijn behoeften (customer intimacy) centraal. Hiermee onderscheiden zij zich ten opzichte van de rest. Het is belangrijk om eenduidig naar buiten te treden; ofwel als Cable Partners ofwel als Dynamic Cable. Daarom is samenhang in de uitstraling van de twee afzenders wenselijk. Ze kunnen de naamsbekendheid van elkaar versterken en werken mee aan de professionaliteit. Zo kunnen zij zich nóg beter positioneren in de markt.
Wij zijn aan de slag gegaan met deze basis. Verder werken we voor deze klant op basis van marketing outsourcing én pakken we losse campagnematige projecten op.

Contactpersoon: Sylvia Maas
Wil je meer weten over deze projecten? Neem gerust contact met me op!
“Ze maken waar wat ze zeggen”
Rob van Beek
Logo en pay-off
De basis uit zich in een pay-off die kort weergeeft waar de kracht zit. Voor Dynamic Cable hebben we al een goede pay-off: kwaliteit tot in de kern. Voor Cable Partners adviseerden we ook een herkenbare pay-off aan te houden. We blijven weg van de kabel en leverancier, maar kijken naar de oplossing voor de klant:
Flexibel in elke oplossing
Het oude logo van Cable Partners was in de branche heel bekend. Daar moest dus ook een stukje herkenbaarheid in blijven. De wereldbol en de kabel hebben we daarom gerestyled, maar blijft de basis. Naast het logo, hebben we direct de hele huisstijl uitgewerkt in oa. briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. Voor Dynamic Cable hebben we een kleine restyle gedaan, met name door het woord ‘cable’ toe te voegen. Zo is duidelijk dat dit een merk is van een product. We hebben qua kleurstelling en lettertype de logo’s naar elkaar toe getrokken, zodat ze goed naast elkaar gebruikt kunnen worden. En het geeft een fris resultaat.
Beeldtaal en iconen
Qua beeldtaal en iconen hebben we gefocust op de markten waar het bedrijf zich in beweegt. Dit zijn data & telecom, energie, marine & offshore, industrie en bouw & infra. De beeldtaal van Cable Partners richt zich op het geheel en Dynamic Cable zoomt in op detail. Met iconen leggen we ook weer de focus op deze branches. Makkelijk te gebruiken in communicatiemiddelen.
Beursstands
Met twee beurzen in het vooruitzicht, moesten er veel middelen uitgewerkt worden. Voor de beurs hebben we een teaser gemaakt en een bedankje. Ook hebben we de gehele stand ontworpen! Met naast twee vaste stands, hebben we ook een flexibele beurswand met rollbanners verzorgd.
Salescampagne
Sales loopt er tegenaan dat hun contactpersonen lijst niet up-to-date is. Samen met dit team hebben we een sales campagne opgezet. Zij gaan met een doos worstenbrood langs bij hun klanten en verzamelen zo de juiste gegevens. En natuurlijk op een Cable Partners ludieke manier.
Met toffe cartoon als campagnebeeld doen ze een ‘rondje van de zaak’. We hebben een traject opgesteld bestaande uit e-mailings, een flyer en een sticker voor de doos met worstenbrood.
Campagne Cabletour
We hebben rondom de Cable Tour een en ander ontwikkeld. Relaties van Cable Partners kunnen zich aanmelden voor het Tour spel en de rituitslagen voorspellen. Daarmee kunnen ze leuke prijzen winnen. Wij hebben met ze meegedacht hoe we hier deelnemers voor kunnen werven.
Met instore communicatiemiddelen, zorgen we ervoor dat de klant van de klant ook bereikt wordt. Folderbakjes met flyers, posters, maar ook online banners, social media en e-mailings hebben we ingezet. Voor dit event hebben we een speciaal Cable Tour campagnebeeld ontwikkeld.
EK actie
Wij werden door onze klant Cable Partners benaderd met een last minute vraag om ook nog een kleine inhaker te bedenken voor het EK. Zij zorgen voor een mooi pakket wat ze aan hun klanten aanbieden, wij zorgen voor het mooie EK sausje.
Communicatie jubileum
Cable Partners bestaat 25 jaar! Een mooi moment om terug te denken aan alles wat er in deze periode is gebeurd en hoe de onderneming is gegroeid tot het bedrijf wat nu is. De 25 jaar zijn voorbij gevlogen en ze kijken uit om samen met hun partners deze reis voort te zetten, een reis die zij steeds weer als bijzonder aangenaam ervaren. En zo kwamen wij tot dit leuke jubileumconcept voor ze:
Enjoy the ride!
Dit concept bestaat uit een jubileumlogo met een campagnebeeld. Dit alles komt terug in alle uitingen van dit bijzondere jaar. Het komt terug op hun website, banners die geplaatst worden in nieuwsbrieven en advertenties.
Paas actie
Cable Partners wilde graag hun klanten bedanken. Rond de Paastijd hebben zij in iedere verzonden pallet een zakje paaseitjes verstopt. Dit hebben we gecommuniceerd per mail en op social. Voor deze actie hebben wij een bijpassend logo ontworpen!
Film
Cable Partners heeft het alleenrecht om de StripMeister in Nederland te verkopen. Een slim apparaat waarmee je heel eenvoudig je kabels kunt strippen. Niet alleen goed voor het milieu, maar ook nog eens lucratief. Want voor een kale kabel krijg je veel meer geld dan voor eentje waar de huls nog omheen zit.
Wij mochten een video ontwikkelen waaruit het gemak van de StripMeister machines blijkt. Dit toffe project pakten we graag voor ze op en het resultaat mag er zijn; echt heel vet!
Employer branding
De KIKkracht van deze klant is intern goed onderzocht. Uit het medewerkers tevredenheidsonderzoek blijkt dat zij graag bij Cable Partners werken omdat de sfeer goed is, het bedrijf zich ontwikkelt, mensen de ruimte krijgen zichzelf te ontwikkelen en dat ze graag voor klanten willen klaarstaan.
Wij hebben hier een passend concept bij bedacht:
Heb jij kwaliteit in de aderen?
Een concept met een clean ontwerp, met de focus op de kabel en zijn aderen. Door deze opzet is het een heel herkenbare stijl.
Na het concept hebben we als eerste de vacatureteksten een update gegeven. We hebben ze herschreven naar goed leesbare, vlotte teksten. Ook binnen het concept natuurlijk, met hun interne kernwaarden hierin verwerkt. De eerste uiting was een advertentie.
En, wat is jouw KIK?
Neem contact op, vinden we leuk!