Ben jij al klaar voor jouw KIK?
Of je er nou veel, weinig of helemaal geen energie in steekt: jouw bedrijf heeft een employer brand, een werkgeversmerk. Het gaat niet alleen gaat om het aantrekken van nieuw personeel, maar ook om het behouden van je huidige personeel.
Een werkgeversmerk neerzetten is geen eenmalige marketingactie. Het is een diepgewortelde langetermijnaanpak, die je organisatie als totaalpakket omarmt. Jouw employer brand moet in lijn zijn met jouw positionering, en passen bij de normen, waarden en missie van jouw organisatie.
We gaan samen een strategie bepalen om die employer branding op orde te krijgen. Wat wil je bereiken? We willen graag jouw KIK nóg beter specificeren.
Ook willen we weten waar jouw KIKkracht ligt, waarom kiest iemand voor jullie? En tot slot brengen we je medewerker in kaart, zo weet je nóg beter waarom een medewerker voor jou kiest.
Wij helpen jou graag met bepalen van de basis uitgangspunten door middel van onze KIK-off brainstorm.
Zo bereiken we jouw KIK: employer branding
De strategie staat, tijd om naar buiten te gaan! Of het nu gaat om online of offline, KIK is dé one stop shop voor al jouw marketing en communicatie. Met een multichannel aanpak bereiken we jouw (potentiële) medewerkers.
Campagne extern
Je bent op zoek naar personeel. Dan kun je een vacature communiceren, maar dat is niet genoeg. Hiervoor gaan we een campagne maken! Dit vormt de basis van je uitingen.
Campagne intern
Kan jouw interne communicatie wel wat structuur gebruiken? Weten je medewerkers eigenlijk helemaal niet wat je kernwaarden zijn? Allemaal redenen voor het inzetten van een goede campagne.
Offline activatie
Door een combinatie te maken van offline en online middelen, een zogenaamde crossmediale aanpak, krijgen we het beste resultaat van jouw campagne!
We hebben jarenlange ervaring in de ontwikkeling van advertenties, flyers en posters, maar denken ook graag mee over bijvoorbeeld een slimme inzet van buitenreclame.
Online marketing
Online marketing gebruik je om je vindbaarheid te vergroten. Want met een website alleen ben je er nog niet. We kunnen een ‘werken bij’ website voor je bouwen, aangekleed met content in de vorm van tekst, beeld, animatie en video.
En we zorgen ervoor dat je website in beeld komt bij die potentiële medewerker. Dit via verschillende online kanalen zoals social media, e-mail marketing en Google.
Evalueren en inspireren
Als je online tools eenmaal goed staan en het gaat lopen, houden wij constant voor je in de gaten of de resultaten nóg beter kunnen. We stellen periodieke rapportages voor je online marketing op.
Op zoek naar meer inspiratie? Een maandelijkse brainstorm houdt je scherp!
En, wat is jouw KIK?
Neem contact op, vinden we leuk!