Achtergrond
De Cliëntenraad ISD Brabantse Wal behartigt de belangen van mensen met een laag inkomen.
Zij gaven zelf al aan dat hun naam anders moet. Korter. En eigenlijk geldt dat ook voor hun boodschap. Die moet duidelijker en korter.
Het verschil tussen de ISD en de cliëntenraad ISD wordt nu niet heel duidelijk gecommuniceerd. Mensen weten niet zo goed voor wat ze waar moeten zijn.
Contactpersoon: Marloes Boogaard
Wil je meer weten over deze projecten? Neem gerust contact met me op!
En, wat is jouw KIK? Vertel ’t ons!
Bedrijfsnaam en logo ontwerp
De naam moest korter worden. Maar wel duidelijk! Na een brainstorm zijn we uitgekomen tot Cliëntenraad social zaken. De locatie Brabantse Wal laten we in een pay-off terugkomen.
En daarna hebben we een logo ontwikkeld dat hier goed bij past.
We hebben voor een rustig kleurenpalet gekozen. Blauw is een zakelijke kleur die vertrouwen wekt. Maar we kiezen voor een zachte tint om het toegankelijk te houden. Daar tegenover houden we het rustig met een eenvoudige grijze tint. Als ondergeschikte kleur, kiezen we een warme donker blauw.
We kiezen voor een beeldmerk in de vorm van een praatwolk. Hiermee leggen we de nadruk op openheid, het gesprek aangaan en toegankelijkheid. Het je ons iets te vertellen? Dat kan gewoon! Kom gerust naar ons toe en wij luisteren naar je.
Het beeldmerk heeft een vriendelijke ronde vorm en staat in contrast met het iets zakelijkere strakke lettertype. We gebruiken kleine letters, om het vriendelijk te houden. Zo blijft het mooi in balans
En, wat is jouw KIK?
Neem contact op, vinden we leuk!