Online blijft populair

We zijn alweer even bezig met een nieuw jaar. In de afgelopen jaren is online marketing steeds populairder geworden en wordt het ook steeds belangrijker. In deze blog zet ik wat online marketingtrends voor je op een rij.

Chimène Jeroense

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem gerust contact met me op!

Speel snel in op nieuwe online marketingtrends!

Waarom deze online marketingtrends?

Tegenwoordig is het een standaard dat bedrijven gebruik maken van online marketing met daarbij ook het gebruik van offline marketing. Kijk maar eens om je heen hoeveel online marketing er wordt gebruikt. Wij hebben deze online marketingtrends voor jou op een rijtje gezet, omdat deze ons het meest opvielen. Wat vind jij ervan?

Een link in je Instagram story

Afgelopen oktober kwam daar dan de update, een link kunnen toevoegen in je Instagram story! Deze update is niet alleen beschikbaar voor online marketeers maar voor iedereen met een Instagram account.

Eerst was deze functie bij Instagram alleen beschikbaar voor accounts met meer dan 10.000 volgers. De link kan in de Instagram story makkelijk worden toegevoegd doormiddel van een sticker waar de doelgroep op kan klikken en meteen naar jouw website wordt gestuurd.

Deze online marketingtrend is superhandig voor iedereen die mensen wil doorverwijzen naar verdere informatie, nieuwe producten of diensten direct op jouw website!

Tiktok advertenties

Tiktok, iedereen kent het tegenwoordig. Jong en oud iedereen kan op Tiktok. Tiktok is razend populair en heeft per maand een bereik van meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd!

Tiktok heeft laatst een nieuwe functie in de app toegevoegd namelijk ‘’Ads manager‘’. Met deze functie kunnen gebruikers gemakkelijk advertenties opzetten. De functie beschikt ook over doelgroep targeting en je kunt biedstrategieën bepalen. Op deze manier kun je echt goed gericht op jouw doelgroep adverteren!

In-app shopping

In-app shopping is in een korte tijd razend populair geworden en wordt in bijna alle apps wel gebruikt! Gebruikers van onder andere de apps Tiktok, Instagram, Facebook en Pinterest doen onbewust of bewust inspiratie op tijdens het gebruik van de apps. Met in-app shopping wordt de gebruiker makkelijk getriggerd om een product direct te bestellen!

Verschillende apps beschikken al over een ‘’winkel’’ in hun app. Dit is een eigen kanaal waarop producten te vinden zijn en ook direct besteld kunnen worden. Zowel Instagram, Pinterest en Facebook beschikken over dit soort tabbladen.

Tiktok heeft sinds afgelopen oktober een soortgelijk concept als in-app shopping. Tiktok laat video’s voorbijkomen en verkoopt daarin producten met behulp van influencers of andere tiktokkers!

Visuals zijn key

Eén van de laatste online marketingtrends van 2022 is visuele content. Deze enorme groei is vooral te danken aan Tiktok. Korte video’s zijn een must geworden!

Jouw doelgroep wil snel, duidelijk maar ook op een leuke manier aantrekkelijke informatie zien. Een video van 15, 30 0f 60 seconden is voor de doelgroep aantrekkelijk. Daarnaast zijn infographics ook een goede optie voor visuele content.

Blogs zijn uiteraard nog steeds belangrijk en informatief. Anders was het niet nodig om dit soort teksten te schrijven en jullie via deze weg te bereiken. Maar content met video’s of foto’s spreekt mensen extra aan en trekt beter de aandacht!

Voice: gebruikers spreken meer

Deze trend is geen trend die van het ene op het andere moment razend populair is geworden, maar zich wel steeds blijft ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan kunstmatige intelligentie, hierdoor is spraaktechnologie steeds meer in staat te begrijpen wat er nu werkelijk door jou wordt gezegd en bedoeld.

Met behulp van Al leert technologie van het gebruik zelf. Voice staat dan ook bovenaan de agenda bij Google, Apple en Amazon.

Live op Social Media

Door middel van live content op jouw social media kanalen kun jij inzetten op storytelling. Op deze manier kan jij je kijkers meenemen achter de schermen van jouw bedrijf! Zo heeft jouw kijker toch een andere beleving dan wanneer er standaard video’s op jouw socials worden geplaatst. Zo vergroot je de betrokkenheid van je volgers en kun je nieuwe volgers bereiken!

Contentrecycling

Wanneer jij content in de vorm van teksten gemaakt hebt, dan kunnen deze eenvoudig worden gerecycled. Door jouw teksten met dezelfde inhoud op een andere manier te posten kun je jouw content weer verspreiden over de kanalen.

Hebben we je een beetje kunnen inspireren?

En missen we nog een trend? Geef ‘m gerust aan ons door, altijd leuk! Meer weten over online marketing?

Neem via onderstaande gegevens gerust contact op!

Markt 88
4701 PJ Roosendaal

0165 745 007
info@kikmc.nl

KvK: 61591262

En, wat is jouw KIK?

Neem contact op, vinden we leuk!

15 + 12 =