Aandacht, aanpak en ambitie
Dit jaar mogen wij ons 10 jarig jubileum vieren, maar dat is niet alleen dankzij onze eigen inzet. Naast onze klanten, zijn we ook onze partners dankbaar dat zij bijdragen aan het hoog houden van onze kwaliteit. Zo werken wij al jaren samen met Altorffer. Waarom we zo graag met ze samen werken en zij met ons, vroegen we aan Johan Laros, commercieel directeur van dit mooie bedrijf.
Noortje Lambregts
Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem gerust contact met me op!
Eén van de oudste drukkerijen van Nederland
Met de kernwaarden “Aandacht, Aanpak, Ambitie” is Altorffer één van de oudste drukkerijen van Nederland. Als je Johan vraagt naar het bedrijf waar hij werkt, kan hij alleen maar enthousiast vertellen: “Je merkt gewoon dat wij een klant kunnen helpen wanneer ze starten als ze eenpitter zijn, maar ook als ze doorgroeien naar een groot bedrijf. Er is niemand zo gek als wij en naast lol maken, is creativiteit in ons vak heel belangrijk. Wij zijn graag in een vroeg stadium betrokken bij een concept en denken graag met het reclamebureau mee.”
10 jaar terug in de tijd
Johan werkt al 42 jaar bij Altorffer en naast dat hij Mr. ColSensation genoemd wordt, is hij wat ons betreft ook Mr. Altorffer. Hij weet nog heel goed hoe het 10 jaar geleden was in de grafische sector. Hij vertelt: “De afgelopen tijd is er veel veranderd in ons werk. We hebben onszelf van een traditionele drukkerij ontwikkeld tot een fullservice bedrijf en printmanager. Hierin hebben wij ons vooral gespecialiseerd in vouwkartonnen verpakkingen en reclamedrukwerk. Met deze nieuwe vaardigheden kunnen we steeds mooiere en specialere producten maken. Elke keer weer fijn om een glimlach van de klant te mogen zien, daar doen we het voor!”
De online bedreiging
Een drukkerij was een typisch offline bedrijf. “Sinds de opkomst van het internet hebben we dit zien veranderen. Bedrijven kunnen makkelijker hun bestelling online kopen. Hierdoor ontstaat er gebrek aan kennis en creativiteit en daarvoor komen klanten naar ons”, aldus Johan. “Wij signaleren dat werkgevers in contact willen blijven met hun personeel. Niet alleen via online nieuwsbrieven. Wij spelen op hun vraag in met creatieve concepten, bijvoorbeeld een leuk presentje voor de feestdagen. Waar er vroeger ruimte was voor veel grafische bedrijven, zijn er door de opkomst van online portalen een deel van de drukkerijen verdwenen. Daarnaast zie je ook de samenwerkingen veranderen. Vroeger zat de klant altijd bij je aan tafel, tegenwoordig verloopt het contact voornamelijk online.”
Een blik naar de komende 10 jaar
Vooruit kijken vindt Johan een lastige: “Hoe de aankomende 10 jaar eruit zien? Sinds corona kijk je niet veel verder meer vooruit dan de komende kwartalen. Uiteraard hebben we wel klanten waarmee we jaarlijks contractbesprekingen hebben.”
Een persoonlijke én zakelijke klik
Waar wij duidelijk kiezen voor een bedrijf waar we een klik mee hebben, heeft Johan gelukkig datzelfde gevoel. “Altorffer en KIK zijn verlengstukken van elkaar. Onze werkwijzen hebben veel gelijkenissen: proactief en oplossingsgericht. Hier zijn we beiden heel open in, daarom is de samenwerking zo goed en kan ik KIK van harte aanbevelen. Bij KIK kan je terecht voor wat lol. Daarnaast zijn ze betrouwbaar, creatief en krachtig. Dus ja, we zijn echt verlengstukken van elkaar. Een tip van mij: blijf zo doorgaan en blijf dit enthousiasme uitstralen wat je in dit beroep hebt!”
Wij hebben met Johan ook duidelijk een persoonlijke klik. We zijn dankzij hem al twee keer meegegaan met ColSensation. En Johan heeft genoeg anekdotes: “Marloes en Sylvia deden mee met ColSensation en je merkte bij Sylvia wanneer er wat meer biertjes in gingen werd ze wat lolliger. Je zag die blik. Sylvia en alcohol is altijd leuk!”
Energie en enthousiasme
En dat klopt. Lol maken, samen met onze relaties en collega’s, dát past dan weer heel goed bij onze eigen kernwaarde: energie en enthousiasme!
En, wat is jouw KIK?
Neem contact op, vinden we leuk!