Search
Vakantiestress - KIK Marketing en Communicatie
fade
7359
portfolio-item-template-default,single,single-portfolio-item,postid-7359,eltd-core-1.1.2,averly-ver-1.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-follow-portfolio-info,eltd-main-style1,eltd-disable-fullscreen-menu-opener,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,eltd-dark-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-disable-sidemenu-area-opener,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Blog, Ondernemen

Vakantiestress

Beetje laat he, een blog over vakantiestress. Die vakantie is alweer bijna voorbij! Hoewel… het is nog verdacht stil aan de telefoon. En de mailboxen lopen ook nog niet zo vol als dat we gewend zijn. En toch zit ik hier, achter mijn bureau. Want dat was de deal: Nee wij gaan nooit dicht. Wij zijn er altijd voor onze klanten.

Maar wil mijn klant dat eigenlijk wel? Dat ik er altijd ben? De enige die ik spreek vraagt of ik niet liever in de zon wil zitten. Verontschuldigt zich zelfs dat hij belt. Gek eigenlijk. Het hele jaar ben je druk, drukker, drukst. En nu is het mooi weer, de helft van Nederland is op vakantie en de andere helft werkt lekker zijn administratie bij of ruimte het archief op. Nog niet eens het werk waar je echt blij van wordt, als je het mij vraagt. Tenzij je administratief medewerker bent natuurlijk.

Ik ben erg benieuwd: wij hebben best moeten puzzelen in de vakantietijd om te zorgen dat het fort hier niet onbewaakt blijft. Is het het waard? Of kunnen we beter ook tijdens deze komkommertijd de deuren tijdelijk sluiten?

24-uurs economie

Misschien maken we het onszelf wel te lastig. Natuurlijk. Alles moet snel. Een 24uurs economie waarin vooral de steeds snellere service van webshops ervoor zorgen dat de mensen in transport overuren draaien (en dat met deze temperaturen!). Het maakt ons gehaast. Het maakt dat we verwachtingen scheppen bij onze klanten. Maar het maakt ons misschien ook een beetje gek.

Ik denk dat het vooral veel te maken heeft met communicatie: als je van tevoren je klanten inlicht, kan je er best een weekje tussenuit. Gewoon een kwestie van eromheen plannen. Grote kans dat die klant zelf ook ergens aan de kust een wijntje ligt te drinken. Toch?

Wat doe jij?

Nu ben ik wel echt benieuwd hoe jullie dit doen: gaat het bedrijf collectief dicht? Of word het een gevalletje ploegendienst? En, waar ik eigenlijk nog nieuwsgieriger naar ben: gaat dat goed? Ben je blij om de kiet dicht te gooien en terug te komen met een (mogelijk) overvolle inbox? Of ben je juist gelukkig dat je een keer niet gestoord wordt door de telefoon en lekker je prutsklusjes kunt bijwerken voor de storm weer losbarst?

Misschien dat wij dan volgend jaar ook eens kijken of het anders kan. Ik hou namelijk wel van wat leven in de tent…

Datum:

7 augustus 2018

Schrijver:

Sylvia Maas