Search
Remarketing als sterke verkooptool - KIK Marketing en Communicatie
fade
7219
portfolio-item-template-default,single,single-portfolio-item,postid-7219,eltd-core-1.1.2,averly-ver-1.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-follow-portfolio-info,eltd-main-style1,eltd-disable-fullscreen-menu-opener,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,eltd-dark-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-disable-sidemenu-area-opener,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Blog, Marketing

Remarketing als sterke verkooptool

Voordat we uit gaan leggen waarom remarketing zo interessant is, is het natuurlijk even handig uit te leggen wat remarketing (ook wel getargeting genoemd) is. Met remarketing kun je advertenties (website banners) weergeven aan mensen die eerder op je website zijn geweest. Deze banners worden geplaatst op door Google geselecteerde websites. Als iemand bijvoorbeeld je website verlaten heeft, zonder wat te kopen of contact op te nemen, kun je ze met remarketing opnieuw bereiken.

 

Het gaat te ver je uit te leggen hoe dit allemaal precies werkt, maar in dit blog leggen we onder andere uit wat de voordelen zijn en geven we wat tips mee!

 

Waarom zou je remarketing inzetten?

Het is een erg effectieve manier van online adverteren, omdat je banners getoond worden aan mensen die al bekend zijn met je merk. Je hoeft dus niet heel veel informatie te geven of uit leggen wie je bent en wat je doet. De interesse is er dus al, je banner hoeft iemand alleen nog maar over te halen over te gaan tot een aankoop.

 

Om je nóg meer te overtuigen, zullen we wat voordelen op een rij zetten.

 

De voordelen van remarketing

Zoals gezegd benader je met remarketing bezoekers die nog niets gekocht hebben, maar kun je ook kopers overtuigen nogmaals wat aan te kopen. Interessant voor webshops dus. Heb je geen webshop? Dan kun je met remarketing toch onder de aandacht blijven en iemand overtuigen contact op te nemen.

 

De advertentiekosten van remarketing zijn relatief laag. Ze zijn gelijk aan normale advertenties in Google, maar de opbrengsten zijn gemiddeld meer dan twee keer zo hoog.

 

Hoe irritant is het als je net een koelkast online hebt besteld en vervolgens wordt je achtervolgt door een banner met die koelkast. Hoeveel koelkasten kun je hebben in een huis?! Dan is de advertentie dus niet juist ingesteld. Je kunt de advertentie instellen op een persoon die een koelkast in de winkelwagen heeft geplaatst, maar niet heeft besteld. Zo haal je ‘m nog nét even over de streep.

 

Je kunt remarketing breed inzetten. Het kan via Google, zodat je banner op diverse websites getoond wordt die je bezoekt. Maar je kunt remarketing ook inzetten op bijvoorbeeld Facebook. Zo komt onze eigen advertentie regelmatig in je tijdlijn voorbij als je eerder onze website hebt bezocht (vanaf nu dus ook…).

 

 

Remarketing KIK op Facebook

 

Wanneer wordt remarketing irritant?

Zoals eerder gezegd is het belangrijk dat je advertentie relevant is. Ga dus niet iemand een advertentie tonen van een product dat hij zojuist gekocht heeft.

 

Maar ook het te vaak tonen van je advertentie kan averechts werken. Het is natuurlijk lastig te bepalen hoe hoog een irritatiegrens ligt. Vaak wordt er gekozen om binnen 30 dagen de bezoeker maximaal 15 a 20 keer te confronteren met jouw boodschap.

 

Ook handig is ervoor te kiezen je uiting te variëren, zodat je bezoekers ook eens wat anders zien.

 

Zorg dat je opvalt, raakt en blijft hangen

Je kunt alles wel netjes instellen, maar zorg er ook voor dat je een sterke advertentie laat zien. Met een boodschap die opvalt, raakt en blijft hangen. Visueel moet hij aantrekkelijk zijn, maar ook tekstueel krachtig.

 

Bekijk goed wat je doelstelling is van de advertentie en stem daar het ontwerp, de teksten en de technische instellingen op aan.

 

Meer weten over dit onderwerp? Kom dan eens langs voor een kop koffie, dan praten we je erover bij!

Datum:

8 juni 2018

Schrijver:

Marloes Boogaard