logo


Neem contact op voor een afspraak. Vinden we leuk!

KIK Marketing en Communicatie
Rietschotten 1 Oud Gastel (Roosendaal)
0165 – 745 007
info@kikmc.nl

Search
Cable Partners: een mooi klant waar we alle communicatie voor regelen
fade
7102
portfolio-item-template-default,single,single-portfolio-item,postid-7102,eltd-core-1.1.2,averly-ver-1.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-follow-portfolio-info,eltd-main-style1,eltd-disable-fullscreen-menu-opener,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,eltd-dark-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-enable-sidemenu-area-opener,eltd-side-menu-slide-with-content,eltd-width-370,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Beurs, Branding, Concept, E-mail, Fotografie, Print, Social, Tekst, Website

Cable Partners

Cable Partners, in 1995 opgericht, is een handelsonderneming in elektriciteitskabels en toebehoren en is inmiddels uitgegroeid tot de nummer 4 op de Nederlandse markt. Cable Partners verkoopt eigenlijk geen kabels, maar een oplossing. Een belangrijke USP is de brede voorraad; door vrijwel iedere kabel in huis te hebben, kan snelheid gegarandeerd worden. Daarnaast voert Cable Partners hun huismerk Dynamic.

 

De afgelopen 20 jaar is hard gewerkt aan een stabiele en professionele organisatie. Echter bleef de uitstraling hierin wat achter. Mede door de combinatie met Dynamic, is het voor een buitenstaander niet altijd duidelijk waar ze Cable Partners voor nodig hebben. Daar waar de naamsbekendheid van Cable Partners niet slecht is, is Dynamic vrijwel onbekend.

 

In het marketing- en communicatieplan staat de focus op de klant en zijn behoeften (customer intimacy) centraal. Hiermee onderscheiden zij zich ten opzichte van de rest. Het is belangrijk om eenduidig naar buiten te treden; ofwel als Cable Partners ofwel als Dynamic Cable. Daarom is samenhang in de uitstraling van de twee afzenders wenselijk. Ze kunnen de naamsbekendheid van elkaar versterken en werken mee aan de professionaliteit.

 

De basis uit zich in een pay-off die kort weergeeft waar de kracht zit. Voor Dynamic Cable hebben we al een goede pay-off: kwaliteit tot in de kern. Voor Cable Partners adviseerden we ook een herkenbare pay-off aan te houden. We blijven weg van de kabel en leverancier, maar kijken naar de oplossing voor de klant: flexibel in elke oplossing.

 

Het oude logo van Cable Partners was in de branche heel bekend. Daar moest dus ook een stukje herkenbaarheid in blijven. De wereldbol en de kabel hebben we daarom gerestyled, maar blijft de basis. Naast het logo, hebben we direct de hele huisstijl uitgewerkt in oa. briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. Voor Dynamic Cable hebben we een kleine restyle gedaan, met name door het woord ‘cable’ toe te voegen. Zo is duidelijk dat dit een merk is van een product. We hebben qua kleurstelling en lettertype de logo’s naar elkaar toe getrokken, zodat ze goed naast elkaar gebruikt kunnen worden. En het geeft een fris resultaat.

 

Qua beeldtaal en iconen hebben we gefocust op de markten waar het bedrijf zich in beweegt. Dit zijn data & telecom, energie, marine & offshore, industrie en bouw & infra. De beeldtaal van Cable Partners richt zich op het geheel en Dynamic Cable zoomt in op detail. Met iconen leggen we ook weer de focus op deze branches. Makkelijk te gebruiken in communicatiemiddelen.

 

Toen de basis stond, zijn we direct aan de slag gegaan met foldermateriaal en advertenties. Met een sterk concept is dit goed door te voeren. Met twee beurzen in het vooruitzicht, moesten er veel middelen uitgewerkt worden. Voor de beurs hebben we een teaser gemaakt en een bedankje. Ook hebben we de gehele stand ontworpen! Met naast twee vaste stands, hebben we ook een flexibele beurswand met rollbanners verzorgd.

 

Inmiddels is het pand ook aangepast en klopt de signing met de nieuwe uitstraling.

 

Een leuke give-away voor relaties blijft het notitieboekje. En dat weet Cable Partners ook. We hebben een boekje helemaal op maat voor ze ontwikkeld. Met een harde kaft en met een duidelijke branding perfect om weg te geven!

 

We hebben rondom de Cable Tour een en ander ontwikkeld. Relaties van Cable Partners kunnen zich aanmelden voor het Tour spel en de rituitslagen voorspellen. Daarmee kunnen ze leuke prijzen winnen. Wij hebben met ze meegedacht hoe we hier deelnemers voor kunnen werven.

 

Met instore communicatiemiddelen, zorgen we ervoor dat de klant van de klant ook bereikt wordt. Folderbakjes met flyers, posters, maar ook online banners, social media en e-mailings hebben we ingezet. Voor dit event hebben we een speciaal Cable Tour logo ontwikkeld.

 

Cable Partners organiseert jaarlijks een Dynamic Golfdag voor relaties. Speciaal voor dit event, hebben wij een logo ontwikkeld. Daarnaast hebben we een mailing in MailChimp gemaakt om iedereen uit te nodigen.

 

Om jezelf goed te kunnen presenteren bij een klant, is het van belang een professionele presentatie op zak te hebben. Deze hebben wij in Powerpoint volledig voor Cable Partner verzorgd.

 

Om een belangrijke klant binnen te slepen, is meer nodig dan een telefoontje. Wij hebben een communicatietraject opgesteld om met meerdere oprechte contactmomenten structuur te geven aan dit traject. Met als doel natuurlijk om de slagingskans te vergroten. Alles in het thema van een kopje koffie met wat lekkers!

 

Cable Partners wilden hun team net even anders gefotografeerd zien. Gewoon lekker stoer, dat past bij ze! Dat kan natuurlijk! We hebben een teamfoto gemaakt, maar ook elke afdeling heeft zijn eigen groepsfoto. Bekijk alle foto’s!

Voor meer info over dit project:

vraag het Sylvia!

Referentie:

"Cable Partners heeft in KIK een betrokken partner gevonden. Om in cliché woorden te eindigen: ze maken waar wat ze zeggen." Rob van Beek, directeur Cable Partners